Tento školní rok jsem byla na odborné praxi v MŠ na Sídlišti.
Když jsem přišla na OP, byla jsem seznámena s bezpečností práce, s dětmi, každý z nich mi řekl své jméno. Ve zbytku týdne jsem si zkusila zapsat aktivity do třídní knihy za dopoledne, zapsat docházku dětí, kdo jde po obědě a kdo bude spát. Na víkend jsem pak dostala několik knih, kamínky, které jsou na každý týden s jiným tématem. Přes víkend jsem to měla nastudovat a vymyslet nějaké aktivity na další týden, třeba vybrat písničku a básničku, kterou se děti měly naučit, vymyslet hru na tělesnou výchovu. Ten další týden jsme se naučili tu písničku a básničku, zahráli si hru a měla jsem možnost sledovat „Logopedickou diagnostiku“ a „Individuální diagnostiku“, ze kterých jsem dostala několik materiálů (pracovní listy), které děti během toho dne dostali, např. Vytleskávání a počítání slabik slov, dokreslování obličejů dětem, spojování mráčků podle počtu teček, ...
Když bylo krásné počasí, chodili jsme spolu s dětmi na školní zahradu, kde si děti hrály na pískovišti, s kuchyňkami, hrály se i míčové hry, jezdily na kolech a koloběžkách.
V lednu, hned po vánočních prázdninách, jsme spolu s MŠ jeli do Liberce do divadla. Jeli jsme asi v 8 hodin ráno a přijeli jsme kolem 12. hodiny.
A poslední týden OP měli téma Zvířátka. V pondělí, to jsme si o nich povídali, kdo které zvíře má rád a nemá rád, jaké zvíře mají doma nebo které si přejí. V úterý jsme jeli s celou školkou na školní výlet do Liberecké Zoo, kde jsme si také povídali o zvířátkách, která by chtěly mít doma. Také tam s námi byl klučina, který mě hrozně potěšil, když se mě ptal jestli vím, proč mě drží za ruku. Když jsem mu odpověděla, že nevím, tak mi na to řekl, proto aby mě ochránil před tygrama. To mě z celého dne nejvíc potěšilo. Ve středu jsme měli výtvarnou výchovu, kdy děti měly za úkol namalovat takové zvířátko, které se jim v ZOO nejvíce líbilo, nebo které jim tam scházelo. Kreslily žirafy, lvy, želvy, ale objevila se tam i veverka. A poslední den z OP za tento školní rok, jsme opakovali roční období, dny v týdnu, měsíce v roce, pravolevou orientaci jsme prováděli, hráli jsme spoustu her, např. Otec Abrahám, kdy děti spolu s paní učitelkou zpívali písničku a vždycky na konci každé sloky řekla paní učitelka „pravá ruka“, tak děti hýbaly pravou rukou a takhle se přidávaly i další části těla, až se všechny děti hrozně smály. Byla to super hra. Další hra byla hra na sochy, pouštěla jsem písničku a vždycky, když jsem dala pauzu, děti musely zastavit a ani se nehnout, ten kdo se hnul, vypadl.
Jsem moc ráda, že jsem se dostala do MŠ, kam jsem jako malá chodila také. Jak jsem zjistila tak několik učitelek tam je stejných, jako když jsem tam chodila. Všechny tři týdny, byly skvělé, těším se na září, protože pokud to půjde, chtěla bych tam jít zase. :)